חדשות ואירועים

עובדים נקי: למה חשוב לשמור על עוזרת הבית?

עובדים נקי: למה חשוב לשמור על עוזרת הבית?

מדוע עוזרת הבית היא חלק חיוני ממשק הבית שלנו, ולמה העסקה ירוקה היא הפתרון הטוב ביותר עבורנו?

 

לא כולנו מודעים לכך, אבל עוזרת הבית היא אחד האנשים הכי קרובים אלינו. מדי שבוע היא מגיעה למקומות הכי אינטימיים בבית: מסדרת את המיטה, מנקה את האמבטיה וחדר השירותים ואוספת את התחתונים שנשארו פזורים בבית.

כשאנחנו בוחרים להעסיק עוזרת בית חשוב לנו שהיא תהיה אמינה, שנוכל לסמוך עליה בדברים האישיים ביותר ולדעת שאנחנו משאירים את הבית בידיים בטוחות. אף אחד מאיתנו לא רוצה להחליף עוזרת מדי כמה חודשים, ולהיות באי וודאות האם היום נחזור לבית נקי.

אז כדי לייצר מערכת יחסים מקצועית ארוכת טווח ולוודא שהעוזרת שלנו עונה על הציפיות שלנו ממנה, חשוב שגם אנחנו נמלא את החלק שלנו בעסקה. כיום, כל עובד משק בית מוגדר כשכיר שלנו ואנחנו מחויבים לו במגוון תשלומים. אבל רגע לפני שאנחנו מתחילים להילחץ, בואו נסקור את היתרונות בהעסקה ירוקה, שלוקחת את הזכויות של העובדת בחשבון.

כי כל מעסיק טוב יודע, שעובד מרוצה הוא עובד הרבה יותר יעיל.

אמון הדדי

היחסים שלנו עם עוזרת הבית הם יחסי אמון. פעמים רבות אנחנו נותנים לה מפתח לבית וסומכים עליה בכל מה שקשור להתנהלות הפרטית שלנו. אבל כמו שכולנו יודעים, כדי לבסס אמון חשוב שהוא יהיה הדדי. גם לעובדת מגיעות זכויות כמו דמי הבראה, חופשה שנתית ואפילו מתנה לחג. כי אחרי הכל, היא עושה עבורנו עבודה שהופכת את החיים שלנו לנעימים יותר, ובינינו, לנקות את הבית זו לא עבודה קלה.

אז איך נוכל לייצר מערכת יחסים של אמון הדדי ולשמור על הזכויות שלנו בתהליך?
בוחרים בהעסקה ירוקה ששומרת על שקיפות מלאה ועל הזכויות של כולנו. העסקה ירוקה תאפשר לנו להעניק דיווח מלא לכל הגופים הנוגעים בדבר, בין אם מדובר בביטוח לאומי או קרנות פנסיה, היא תאפשר לנו לערוך מעקב אחרי התשלומים, לדווח על חופשה שנתית ולהעביר את דמי ההבראה בזמן. כשאנחנו בוחרים בהעסקה ירוקה, אנחנו גם מונעים מעצמנו הסתבכויות כלכליות מיותרות, וגם נותנים לעוזרת שלנו את האפשרות להעסקה הוגנת.

העסקה ירוקה בדרך הקלה

אז כמו שכל אחד מאיתנו מצפה לתנאי העסקה הוגנים ויחס מכבד, גם עוזרת הבית שלנו היא אשת מקצוע שזכאית לתגמולים מהמעסיק שלה - במקרה זה אנחנו. אמנם בישראל התרגלנו לראות בעובדי משק הבית עצמאים שאנו שוכרים פר שעה, וכעת כולנו צריכים לעשות שינוי מהותי בתפיסת העולם, ולראות בעוזרת שלנו שכירה לכל דבר. אך זו גם ההזדמנות שלנו לקדם העסקה הוגנת ולתמוך בערכים של חברה יציבה יותר שדואגת לכל שכבות האוכלוסייה. אז איך נוכל לקדם העסקה ירוקה מבלי לאבד את הידיים והרגליים בתהליך? הכירו את Workito ,האפליקציה שמסדירה את התשלומים לעובדת משק הבית.  Workito היא מערכת דיגיטלית חכמה שמחשבת את גובה תשלומי החובה לביטוח לאומי, פותחת עבורנו קרן פנסיה ייעודית לעוזרת בית ייעודית, מחשבת את דמי ההבראה והחופשה השנתית, ואפילו מתזכרת אותנו מתי צריךלבצע אותם.

 

רוצים לדעת עוד?

הצטרפו ל-Workito והתחילו להעסיק בראש שקט