חשוב לדעת

אפליקציית Workito: הדרך שלנו להעסיק בראש שקט

אפליקציית Workito: הדרך שלנו להעסיק בראש שקט

מדוע העסקת עובד משק בית עלולה להפוך למטלה מפרכת, ואיך אפליקציית Workito עומדת לשנות את כל זה? הכירו את המערכת הדיגיטלית החכמה שעובדת בשבילכם

כולנו זקוקים לקצת עזרה בבית, מישהו שיעזור בניקיון הבית או יטפל בילדים בזמן שאנחנו עובדים, גם אם כיום העבודה עשויה להיות בחדר השני. העניין הוא שבימינו, העסקת עובד במשק הבית שלנו כרוכה בכל כך הרבה חובות ופעולות מול גופים שונים, שלעיתים אנחנו פשוט הולכים לאיבוד. אז למה זה כזה מסורבל לשלם כחוק למישהו שבסך הכל קצת עוזר לנו בבית? ואיך אפליקציית workito עומדת להפוך את זה לממש ממש פשוט עבורכם?

תשלום לעובד משק בית מחולק למגוון חובות: העיקריות שבהן הן ביטוח לאומי, דמי הבראה, חופשה ואפילו פנסיה. אבל כמו שרבים מאיתנו גילו, הדרך להסדרת התשלומים אינה תמיד פשוטה וכרוכה בחישובים אינסופיים, טבלאות והתמודדות עם גופים בירוקרטיים שאינם ששים ללכת לקראתנו. אז איך מעבירים את התשלום לעובד משק הבית? רגע לפני שאנחנו נלחצים, יש מישהו שיעשה את העבודה עבורנו. הכירו את Workito – האפליקציה שעובדת בשבילכם ומאפשרת לכם להעסיק בראש שקט. אם עד היום מצאנו את עצמנו פועלים מול ביטוח לאומי ומול קרנות הפנסיה, ומנסים לחשב דמי הבראה וחופשה שנתית, מהיום יש מי שיעשה את זה בשבילכם. Workito עושה מהפכה דיגיטלית בהעסקת עובדי משק הבית, עם ממשק נוח, פשוט וקל לתפעול. אבל למה אנחנו זקוקים לזה? אי אפשר לעשות את זה לבד? בואו נסקור את כל החובות שלנו כמעסיקי עובדי משק בית. 

חובת הדיווח עלינו

הדיווח הראשון שאנחנו מחויבים לו הוא פתיחת תיק בביטוח לאומי. לשם כך אנחנו נדרשים להירשם כמעסיק בביטוח לאומי באמצעות טופס מקוון או מילוי ידני של טופס. לאחר פתיחת התיק נקבל פנקס דיווח ותשלום לשנה הקרובה. את התשלומים ניתן להעביר באמצעות הפנקס או באופן מקוון באתר התשלומים, אלא שבכל פעם שצריך להעביר תשלום אנחנו נדרשים להזין מחדש את כל הפרטים, כולל מספר התיק וחישוב שעות העבודה של העובד, ובל נשכח שמדובר בדיווח שאנחנו צריכים לבצע באופן קבוע, ורובנו מה לעשות, שוכחים. כמובן, שאי תשלום של דמי הביטוח הלאומי חושף אתכם כמעסיקים לתביעות כספיות משמעותיות. 

עכשיו הגענו לרכיב התשלום המאתגר באמת. במסגרת חובת התשלומים שלנו לעובד משק הבית, עלינו לבצע תשלום פנסיה. הפעולה הנדרשת היא כמובן פתיחת תיק פנסיוני באחת מקרנות הפנסיה המוכרות. אבל אז אנחנו עלולים לגלות שחברות רבות אינן ששות לבטח את העובדים שלנו בסכומים קטנים. הן ידחו אותנו, יעכבו את פתיחת התיק ויותירו אותנו אובדי עצות מול חובת התשלום, לעיתים במשך חודשים רבים. גם אם כבשנו את האוורסט הזה, והצלחנו לפתוח תיק, עדיין ניצבים בפנינו מספר אתגרים, הכוללים חישוב חודשי של גובה הפנסיה עם היקף משרה חלקי, החידה הנצחית לגבי האם צריך להכליל את הנסיעות בתחשיב או לא (כי הרי בביטוח לאומי כן חישבנו עם נסיעות) ובנוסף, הצורך לוודא שכל רכיבי התשלום הכלולים בפנסיה הגיעו למקום הנכון. כל אלו עלולים לגרום לכמה שערות שיבה לבצבץ לנו בפתאומיות מהראש. אגב,  גם אם בחרנו להעביר את הפנסיה בהוראת קבע חודשית, עדיין נצטרך לוודא שהכסף הגיע ליעדו, ונשלם פנסיה גם בחודשים שהעובד כלל לא הגיע. נשמע מפרך ומופרך? נכון, אבל אל תאבדו תקווה, כי הפתרון ממש מעבר לפינה. 

כל הפעולות בקליק אחד

במיוחד כדי לעזור לכם לצלוח את התשלומים לעוזר או עוזרת הבית הקמנו את workito, חברת סטארט אפ חדשנית שנוסדה במטרה להנגיש לכם את כל התשלומים בקליק אחד, היישר מהספה הביתית. workito תספק לכם מעטפת שירותים מלאה להעסקת עובדי משק הבית עם מערכת דיגיטלית חכמה שפותחת עבורכם תיק בביטוח לאומי ובקרן הפנסיה, מחשבת את גובה כל תשלומי החובה, מעבירה אותם עבורכם למוסדות השונים ובנוסף לכל זה, מתזכרת אתכם מתי צריך לבצע אותם, או שפשוט, מבצעת זאת עבורכם, באופן אוטומטי. יפה, בת 70, מחיפה, גילתה לאחרונה את אפליקציית Workito: "עד היום לא שילמתי פנסיה למנקה אלא רק ביטוח לאומי, כי לא ידעתי בכלל שחייבים", היא מספרת, "כשגיליתי שאני עלולה לעמוד בפני תביעות כספיות חיפשתי פתרון. לשמחתי, חברה סיפרה לי על האפליקציה של Workito. הופתעתי כמה זה פשוט. בסוף החודש אני פשוט נכנסת לאפליקציה, ובלחיצת כפתור יורד לי העול הזה מהכתפיים".

workito הוקמה במטרה להנגיש לכם את כל השירותים, ובנוסף לקדם העסקה ירוקה ולסייע לכם להתגונן מפני תביעות מיותרות. השירות של Workito כולל היום את היכולת לשלם מהנייד לקרנות הפנסיה ולביטוח הלאומי. בעתיד הקרוב תוכלו להיעזר ב-Workito למגוון שירותים נוספים, אז המשיכו לעקוב אחרינו, ולהתעדכן.