חשוב לדעת

תשלום ביטוח לאומי רטרואקטיבי לעובדי משק בית

תשלום ביטוח לאומי רטרואקטיבי לעובדי משק בית

אחד הדברים החשובים ביותר בתשלומי מס בכלל וביטוח לאומי בפרט הוא החשיבות של התשלום בזמן. על כל עיכוב בתשלום של הביטוח לאומי אנחנו עלולים לספוג ריבית כבדה, מה שגורם לכך שבסופו של דבר יהיה מוטל עלינו חוב הרבה יותר גדול.

ביטוח לאומי לעובד

כל מעביד במדינת ישראל מחויב להפריש דמי ביטוח לאומי על העובדים שלו. ברגע שאתם מקבלים תלוש משכורת מסודר, או שאתם מעסיקים שמוצאים את תלוש המשכורת הזה, דמי הביטוח הלאומי מוסדרים באופן ברור ואין שאילת שאלות האם צריך או לא. עם זאת, במקרים שבהם אתם מעסיקים עובד בצורה עצמאית, כלומר כבן אדם פרטי ולא כעסק, מוטלת עליכם החובה לדאוג לו לתשלום ביטוח לאומי.

ביטוח לאומי משק בית – הסכנה באי תשלום

לעיתים צורת העסקה של עובדי משק הבית נעשית בצורה שאינה לגמרי חוקית, והתשלום מועבר אליהם במזומן, וללא תשלום הזכויות הסוציאליות המלאות, בהן חייב המעסיק של עובד משק הבית, כאשר הפוקוס במאמר זה, הינו בתשלום לביטוח לאומי, ולכן נתייחס למצב בו המעסיק, לא שילם לעובד אותו הוא מעסיק דמי ביטוח לאומי. המצב הזה עלול להעמיד איתכם בסכנה מפני תביעה כפולה מול הביטוח כיוון שהעובד שלכם זכאי בכל מקרה לקבל את קצבת הביטוח שלו בגין הפגיעה, אולם אם לא שילמתם הביטוח הלאומי יוכל לתבוע אתכם.

המקרה החמור ביותר יכול להיות כאשר עובד משק הבית שלכם נפצע במהלך העבודה, ואז מתגלה שאתם לא משלמים עליו ביטוח לאומי. כל ההוצאות הרפואיות של הטיפול יכולות להיות מוטלות עליכם, מה שיעלה לכם בהפסד כספי רב. את כל זה תוכלו לחסוך אם תקפידו לשלם על העובד משק הבית שלכם ביטוח לאומי באופן הנדרש.

התמודדות עם תשלום ביטוח לאומי רטרואקטיבי

כפי שכתבנו במאמרים קודמים שלנו,התעסקות עבור האזרח.ית הפשוט.ה מול הביטוח הלאומי יכולה להיות עניין מורכב, במיוחד אם אתם מעסיקים עובד משק בית ואתם לא כל כך מיומנים בהתמודדות עם הגופים הללו. ולכן אנחנו רוצים לחסוך מכם את ההמתנה הארוכה לנציג טלפוני ככל שניתן, ולתת לכם כמה שיותר מידע כאן. אז מה בעצם עושים במידה ונצבר לכם חוב בביטוח לאומי עבור עובד משק בית שהעסקתם שנים אחורה? אז יש חדשות טובות וחדשות רעות.

תשלום ביטוח לאומי רטרואקטיבי – נותן כיסוי ביטוחי רטרואקטיבי

נתחיל עם החדשות הטובות, תשלום רטרואקטיבי לביטוח לאומי, נותן כיסוי ביטוחי רטרואקטיבי, מה זה אומר? זה אומר שאם קרה משהו בתקופה הרטרואקטיבית אליה אנחנו מתייחסים, לעובד ולמעסיק יש כיסוי ביטוחי. ומפה נעבור לחדשות הרעות - בדיוק מסיבה זאת, וכדי למנוע הונאות ביטוחיות, ביטוח לאומי לא מאפשר תשלום רטרואקטיבי אוטומטי באופן דיגיטלי (בין אם דרך האפליקציה או דרך בשוברים שהם שולחים או דרך האתר שלהם), אלא מאפשר תשלום רטרואקטיבי של ביטוח לאומי לעובד משק בית, רק לתקופה של עד כ 3 חודשים אחורנית. למי שרוצה לשלם לתקופה ארוכה יותר, יצטרך לעבור דרך פקיד השומה, הקרוב למקום מגוריו, כדי להוכיח, שלא מדובר בניסיון הונאה. כמו כן, תשלום מעבר לשנה, מכיל גם קנס גבוה, מעבר לריביות והצמדה שיכולות להתווסף בשל פיגור בתשלום.

 לסיכום

כדאי להתחיל לשלם כמה שיותר מהר לביטוח הלאומי, על מנת לא לגרור חובות וקנסות, ועל מנת לא לחשוף את עצמכם כמעסיקים לתביעות כספיות שעלולות להגיע למאות אלפי שקלים.

Workito עוזרת לכם להעסיק בראש שקט

Workito הוקמה עבורנו, כל אלו שמאבדים את הידיים והרגליים בחישובי תשלומי ביטוח לאומי ופנסיה לעובדי משק הבית. Workito היא אפליקציה ייעודית לניהול התשלומים לעובד.ת משק הבית. האפליקציה תפתח עבורנו קרן פנסיה לעובדי משק הבית, תחשב את התשלום החודשי ואפילו תתזכר אותנו מתי להעביר אותו – והכל בקליק אחד מהנייד. מעבר לתשלום פנסיוני, גם תפתח עבורנו תיק עובד בביטוח הלאומי ותתזכר אותנו מתי להעביר תשלום, תחשב עבורנו את גובה דמי ההבראה והחופשה השנתית לעובד, ועוד הרבה הפתעות.

איך עושים את זה? מורידים את האפליקציה לנייד, מזינים כמה פרטים בסיסיים ו-Workito מיד תחשב לכם את התשלום החודשי ותעביר אותו ישירות מכרטיס האשראי לקרנות הפנסיה והביטוח הלאומי.

לא צריך יותר להסתבך עם חישובים ואקסלים אל תוך הלילה, תנו ל- Workito לעבוד בשבילכם.