חדשות ואירועים

Workito בתוכנית הרדיו `זה מגיע לכם` עם הד״ר גילי תמיר

Workito בתוכנית הרדיו `זה מגיע לכם` עם הד״ר גילי תמיר

טלי בראל- הס, ממייסדי חברת וורקיטו, התארחה בתוכנית הרדיו "זה מגיע לכם" של גילי תמיר

לשמיעה:

גילי תמיר: "אני רוצה לספר לכם רגע על רעיון כל כך פשוט, שאמור לסייע לאנשים, כל הנושא הזה של העסק עובדי משק בית, הוא מעוגן בחקיקה, אנחנו חייבים לשלם זכויות לעובדת משק בית שעובדת אצלנו מעבר לשבוע בשנה, כן.. גם לבייביסטיר, עסקנו בזה לא מעט, אבל איך אנחנו בכלל יודעים מה צריך, מה צריך להנגיש, איך מחשבים את הפנסיה, פיצויים, חופשה, דמי הבראה אם מעולם לא העסקנו עובדים זולת עובדי משק הבית? שלום לטלי בראל, מייסדת שותפה של workito"

טלי בראל: "שלום שלום גילי, מה שלומך?"

גילי תמיר: "מעולה, אז הרעיון הוא בעצם להנגיש לנו, האנשים שלא מורגלים בחישוב רכיבי פיצויים, כולנו התפתלנו בניסיון לענות לאחת השאלות הראשונות של איך מחשבים, ופה הקמתם בעצם איזשהו מיזם שמאפשר לנו, האנשים הפשוטים, לדעת כמה כסף צריך, איך זה עובד, כמה ימי חופשה, כמה ימי הבראה, גם לאנשים שעובדים אצלנו פעם בשבועיים או פעם בשלושה שבועות".

טלי בראל: "נכון, אמרת את זה בצורה מדוייקת, וורקיטו היא חברה טכנולוגית שמנגישה את תשלומי הפנסיה וביטוח לאומי למעסיקים של עובדי משק הבית, וההנגשה הזאת מסייעת לשמור על זכויות העובדים, שכמו שאת יודעת, הם העובדים הכי חלשים במשק. לא רק נשאלת השאלה של איך מחשבים ומה צריך לשלם, הרי רוב האנשים באמת לא יודעים, ואני חושבת שבגלל זה גם חלק מהבעיה בשוק הזה היא שלא משלמים כי פשוט לא יודעים ולא מבינים מה צריך, וגם אם כבר מבינים מה צריך, לא יודעים איך לחשב, ואיך משלמים, ואין את ההנגשה הזאת לביטוח לאומי ולפנסיה. בעצם וורקיטו באה לתת מענה לכל הסירבול הזה, ומאפשרת בעצם באמצעים טכנולוגיים גם לעשות את החישובים, גם להעביר את התשלומים לגופים הרלוונטים ועוד כמה שירותים נחמדים".

גילי תמיר: "עכשיו האפליקציה הזאת, עולה כסף כרגע?"

טלי בראל: "לא, אנחנו בתקופת השקה והאפליקציה היא חינמית לחלוטין אז ככה אנחנו באמת מזמינים את כל מי שרוצה לבוא ולהתנסות במוצר הכיפי הזה, שבאמת עשינו את כל המאמצים, החזון שלנו היה תשלום בקליק כדי לחסוך לאנשים כמה שיותר זמן שלא יצטרכו להתעסק עם התיק הזה".

גילי תמיר: "וכרגע בעצם אפשר דרככם? אני יודעת שאחת הצרות הגדולות היא הרבה פעמים לפתוח את קרן הפנסיה, כי חברות הפנסיה עצמן אגב, צריך לומר, לא ממש רוצות לפתוח את קרנות הפנסיה לעובדים האלה כי זה יותר התעסקות ממה שהם כנראה חושבים שהם ירוויחו מהסיפור הזה".

טלי בראל: "נכון, אז באמת אחד הדברים הכיפיים ש..

גילי תמיר: "מי החברה אגב? אני בד"כ אומרת שלא אומרים שמות של חברות אבל במקרה הזה בגלל שאנחנו יודעים שזו צרה צרורה לפתוח קרן פנסיה לעובדת משק בית שבאה אחת לשלושה שבועות, מי החברה שמסכימה היום בקליק לפתוח קרנות פנסיה לעובודת משק בית?"

טלי בראל: "אז רגע, קודם כל אנחנו הולכים לפתוח את השירות לכל קרנות הפנסיה, היום אנחנו עובדים עם קרן ספציפית, הלמן אלדובי, גם הלמן אלדובי וגם מיטב דש הן קרנות ברירת מחדל...."

גילי תמיר: "זהו, זה מה שרציתי להגיד, הן בעצם קרנות שזכו במכרזים של ברירת המחדל, נכון?"

טלי בראל: "נכון, ולכן הפתיחה היא הרבה יותר פשוטה, היא לא מחייבת את המילוי של הטפסים הרפואיים ולכן גם במקרה שאם מאיזשהי סיבה יש חוסר שיתוף פעולה של העובד משק בית שלפעמים הם לא תמיד שמחים לשתף פעולה, למרות שאני באמת חושבת שזאת טעות, כי אני חושבת שגם את מבינה שהם לא מוגנים במצבים האלה אם קורה משהו כמו קורונה, או חלילה כל מיני מחלות לא עלינו, אז זה מאפשר לעשות את זה גם אם העובד לא שיתף פעולה. לפי החוק המעסיק יכול לפתוח אחרי שלושה חודשים מרגע שהודיע לעובד את קרן הפנסיה וככה הוא מגן גם על עצמו מצד אחד, חלילה אם קורה משהו, שהוא לא יהיה חשוף כלכלית לתביעות, וגם על העובד עצמו, שאם חלילה גם לעובד קורה משהו, שלא ישאר בלי הכנסה".

גילי תמיר: "טוב אז הנה, אז קודם כל שווה לבדוק ולראות, תיכנסו, האפליקציה חינמית כרגע, מתי אגב אתם מצפים או מתי אתם מתכוונים לגבות כסף על השימוש באפליקציה? או שזה עוד לא בתוכנית?"

טלי בראל: בינתיים זה משהו שאנחנו זורמים עם זה, אנחנו רוצים באמת שאנשים יכירו את המוצר, יהנו ממנו, יראו באמת את ההקלה של זה, ויבינו כמה שווה להם בשביל הכמה שקלים האלה שהם צריכים לשלם בחודש, שווה להם להמנע מתביעות הרבה יותר גבוהות של מאות אלפי שקלים, ומי שקורא ווינט ראה גם שממש לאחרונה הייתה תביעה למישהו שלא שילם פנסיה לעובד משק הבית על מאה אלף שקלים, באמת סיפור לא נעים, ואף אחד לא רוצה, אז שווה לעבוד מסודר לטובת כל הצדדים".

גילי תמיר: "טלי בראל, מייסדת שותפה של וורקיטו, אפליקציה שמאפשרת לכם לחשב, לדעת, לשמור על הזכויות של עובדי משק הבית שלכם ובעיקר להגן על עצמכם גם מסיטואציות לא נעימות של תביעות ופאדיחות.. תודה רבה!"

טלי בראל: "גילי תודה לך, יום טוב לכולם".

לתוכנית המלאה: